Inhoudsopgave
INLEIDING
PARELS IN DE ZORG: NOT YOUR USUAL HOSPITAL
DÉ SENIOR BESTAAT NIET
CONCEPTDESIGN BY STARBUCKS
TRENDING TEA TOPICS
TERROIR: ZOETE STREKEN
En verder:
Dus: het loont om goed te kijken naar wensen van de grijze genieters. De naoorlogse generatie wil graag jong oud worden en houdt van genieten. Werd de mentaliteit van de vooroorlogse generatie nog getekend door de Tweede Wereldoorlog, de Hongerwinter en de spaarzaamheid van de Wederopbouw, de nieuwe ouderen zijn in weelde en vrede grootgebracht zonder grote maatschappelijke tegenslagen.
Het is een beetje verwende generatie eigenlijk. Ze nemen niet met minder genoegen.
Redactie Food Inspiration
Ouderen krijgen weinig aandacht van marketeers. En ook horecaondernemingen weten vaak niet precies hoe ze in moeten spelen op de wensen van de 50-plus consument. Een soort grote grijze saaie massa, vinden ze het. Lijken ouderen nou zo op elkaar of zijn ze in hun expressie en besteding net zo verschillend als jongeren?
De diversiteit aan persoonlijke levensstijlen en daarbij behorende bestedingspatronen is evident. Zie het verschil tussen prins Charles en Ozzy Osbourne, terwijl beiden 60 plus zijn, miljonair, gescheiden geweest en internationaal georiënteerd.
FOOD INSPIRATION SOCIAL & WWWEETJE
