Food Inspiration De Beste chef ter wereld

Magazine cover

La Place

La Place is vernieuwd,

Food Inspiration nam een kijkje bij - misschien wel - het meest succesvolle concept in Nederland en sprak kort met mede-oprichter Droes Prinsen.

Klik links op de vragen om hier onder het antwoord te lezen


Wat is er vernieuwd aan La Place?

De belangrijkste vernieuwing is de assortimentskeuze, waarbij wij hebben ingespeeld op het wereldwijde verschijnsel dat mensen steeds meer met elkaar delen, sharing. Wij bieden verschillende porties; small, medium en large, waarbij je op twee manieren kunt ‘sharen’. Of je bestelt meerdere kleine gerechten, zodat je verschillende delicatessen kunt proeven, óf je bestelt één grote portie en deelt deze samen. Het lijkt een succesvol concept. Men vindt het leuk om veel te kunnen proeven.


Waarom was deze vernieuwing nodig?

Mensen willen graag met elkaar delen: ‘gezellig bij elkaar zijn’. Daarbij is eten en de cultuur van het eten heel belangrijk. Op het gebied van voeding en smaken neemt de inhoud toe. Daar moet je op antwoorden. We hebben dat getest op onze nieuwe locatie Dreefzicht in Haarlem. Ook gaan we dit toepassen in onze te heropenen locatie in Laren.


Kunt u het succes van La Place verklaren?

Jazeker, dat is vrij eenvoudig. We doen eigenlijk wat anderen, in onze prijsklasse, niet doen; heel onderscheidende zaken aanbieden. We doen uitsluitend zaken met verse ingrediënten. Wij kopen niets convenient in. Alles wordt ter plekke bereid en is snel en fris. In de traditionele horeca is dat vrij gebruikelijk, in de horeca waarin wij operationeel zijn is dat niet gebruikelijk. We doen alles in het zicht van de gast, uitsluitend met verse grondstoffen en de laatste jaren een steeds hoger aandeel biologische grondstoffen. Sinds afgelopen jaar maken we de grondstoffen vrij van onnatuurlijke additieven.

Zijn jullie nu klaar met vernieuwen? Of kunt u ons alvast een voorproefje geven van wat er nog komt?

Vernieuwing is een eeuwigdurend proces, uiteraard. Innovatie is absoluut een noodzaak. Als we niet zouden innoveren zouden we niet meer bestaan over een paar jaar. Het succes van la Place is continu inhaken op trends en ontwikkelingen, de continue innovatiedrang en de wil en uitvoering van zaken die er voorheen niet waren. Je moet de consument steeds weer blijven verrassen en de balans vinden tussen herkenning, erkenning en verrassing. Dat is natuurlijk ook een deel van het succes van La Place; de continue interactie die we hebben met de consument.

Wat zijn volgens u de drie populairste producten van La Place
en waarom ?

Ik denk dat ons boegbeeld nog altijd de verse sappen zijn, de mixsappen, de smoothies en de yoghurtdranken zoals we die nu hebben. In het verlengde daarvan hebben we nu onze home made limonades, van pure grondstoffen; absoluut zeer populair! Een klassieker is natuurlijk de appel-noten-taart. Wat we ook zien de laatste jaren is dat de wokschotels erg populair zijn geworden en dit blijven. Dit heeft te maken met het feit dat daar pure, verse, kleurrijke en vitaminerijke grondstoffen in verwerkt worden. Daarnaast wordt het onder het oog van de gast, op een snelle manier, klaargemaakt. Een bereidingstechniek die heel goed bij ons past.

> Wat is er vernieuwd aan La Place?

> Waarom was deze vernieuwing nodig?

> Kunt u het succes van La Place verklaren?

> Zijn jullie nu klaar met vernieuwen?
Of kunt u ons alvast een voorproefje
geven van wat er nog komt?

> Wat zijn volgens u de drie populairste producten van La Place
en waarom?

gratis
aanmelden

tell a
foodfriend

eerdere
edities

http://www.shootmyfood.net/m/magstream/shootmyfood/content/link.php?url=http://profiel.magazine.foodinspiration.nl/

http://www.shootmyfood.net/m/magstream/shootmyfood/content/link.php?url=http://profiel.magazine.foodinspiration.nl

http://www.shootmyfood.net/m/magstream/shootmyfood/content/link.php?url=http://www.foodinspiration.nl/page/previous-editions/6

Inhoudsopgave & videocolumn

Ferran Adria

Technology by MagStream Real Time Publishing