Foodrebels
SeaSations
Zoeshe
Top Erwt
Midnight Breakfast Club
Even een woord van gepaste trots. Onze stagiaire Manou van de Goor – derdejaars studente HAS Fooddesign – reist momenteel door Mexico en wist ons tijdens haar stage stevig te verrassen. Bij Food Inspiration zijn we dol op zulke jonge enthousiaste creatieve geesten.
Food Design is een relatief nieuwe studie en over het vakgebied is bij het grote publiek nog maar weinig bekend. Dat was de veronderstelling. Manou nam de proef op de som en ging met één van de afstudeerders de markt in Den Bosch op om te achterhalen hoeveel de consument van Food Design afweet.
En inderdaad: er is nog veel onbekend. Dit zelfgemonteerde (!) filmpje is het bewijs! >> BEKIJK DE VIDEO
Manou volgde haar medestudenten uit het laatste jaar in verschillende fasen van hun afstudeerproject en maakte daar een interactief online magazine van (al 866x bekeken!).
Een toppertje dus die Manou van ons en dat mag best een
keertje gezegd worden.
Met het ontdekken van de RAW Urban trend, was de stijl van de Midnight Breakfast Club geboren. Een ontbijtlounge op een festival, waar je niet zit op houten banken, maar op zachte loungebanken. Waar je een lekker hapje kunt eten en geen vette hap krijgt. Met de keuze uit twee verschillende arrangementen kun je als VIP genieten in de lounge. Met het Mister Coffee arrangement kun je Cafeïne snuiven, Cookie Cappuccino drinken of echte Coffeebroodjes eten. Bij het Juicy Lucy arrangement is alles fris, fruitig en ondeugend met opwekkende fruitcocktails en erotische ijsjes.
Overbevissing is een groot probleem wereldwijd. Niki heeft daarom SeaSations ontwikkeld, dit is een luxe zeesalade. Zonder vis, gifstoffen of vervuiling die slecht is voor onze gezondheid. De vis is vervangen door biologische zeewieren en omega-3 vetzuren. Er zijn drie varianten, namelijk spicy, mediterana en salty. Alle drie de varianten bevatten niets dierlijks, dus de salade is zowel geschikt voor vegetariërs als veganisten.
De luxe zeesalade is door een kritische team van viskenners beoordeeld. En bleek op het gebied van smaakt niet onder te doen aan de vissalade met vis.
Ken je de relaxte wortel of top erwt al? Nee?! Het zijn de gezonde vriendjes van tegenwoordig.
Als je kinderen vraagt of ze vandaag worteltjes willen eten roepen de meeste kinderen meteen: “Nee!” De vraag is waarom niet? Kinderen eten liever geen groente, niet omdat ze deze ‘niet lekker’ vinden, maar omdat deze geen leuk imago hebben. Eva kwam hierachter en heeft voor een aantal groenten een ‘brand identity’ ontwikkeld. De groente zijn neergezet als cartoons met hippe namen. Deze cartoons heeft ze verwerkt in posters en filmpjes voor de groente sector.
Natuurlijk brengt dit idee de een grote ambitie met zich mee, en zal morgen vast niet iedereen spreken over de relaxte wortel en de top erwt. De biologische boeren zouden deze cartoons wel kunnen gebruiken om hun groente populairder te maken. Ze zouden zo hun groente kunnen onderscheiden van de rest. In de supermarkt liggen dan niet meer de A en B kwaliteit erwten naast elkaar, maar de gewone doperwt en Top Erwt. Als de communicatie goed werkt, zal straks ieder kind in de supermarkt kiezen voor de Top Erwt in plaats van de Doperwt.
Kleine taartjes, met aparte vormen, vernieuwende smaken en vullingen, dat is wat Carlijn heeft ontwikkeld. De naam van de taartjes is Zoeshe, een afleiding van zoete sushi. De Zoeshe kan op iedere moment van de dag en bij iedere gelegenheid worden geserveerd, denk aan high tea’s, feestjes, bruiloften, traktaties, snackmoment, bij de koffie of gewoon als dessert.
Het is algemeen bekend dat veel Aziaten lactose intolerant zijn. Carlijn kwam tijdens het ontwikkelen van de Zoeshe ook tot de ontdekking dat ze lactose intolerant is. Ze heeft daarom een lactose- en glutenvrije combinatie ontwikkeld, aan iedereen is dus gedacht!
Manou, super werk, bedankt en hasta pronto!
Hans, Arjan, Lukas, Jord, Rens, Moniek
eerdere
edities
tell a
foodfriend
X
http://itunes.apple.com/nl/album/sterrenstof/id399233110?i=399233141