Food Inspiration 15 Brood

Magazine cover

Foodfun

eerdere
edities

tell a
foodfriend

gratis
aanmelden

Klik op de video

voor een impressie


TRAPPED


TRAPPED


HAPPINESS MACHINE


HAPPINESS MACHINE

PRE
SALE

CO-CREATIE:
Veelbelovend: Hotelboeking met Carbon Credits

Klik hier om direct uw entreebewijs te bestellen.

RESERVEER ALVAST IN JE AGENDA:

Een reis om de wereld in één dag;
inspiratie, innovatie, creatie

Food Inspiration Day 2010
maandag 25 oktober 2010

Jonge creatieve studenten van de NHTV – Academy of Hotel Management behaalden onlangs een derde plek tijdens de European Mise en Place Cup. Een competitie waarbij het draait om het ontwikkelen van innovatieve hotelconcepten. De redactie van Food Inspiration was zeer gecharmeerd van hun groene initiatief: het Sustainable Carbon Credit Community Platform voor hotels.

<< 1/6

Rewardsysteem
Carbon Credits is een rewardsysteem dat het hotel, zijn toeleveranciers, maar vooral de community van gasten online met elkaar verbindt. Het maken van een reservering resulteert automatisch in het aanmaken van een profielpagina. Bij het inloggen op zijn profielpagina krijgt de gast zijn persoonlijke pagina, afhankelijk van eerder opgegeven voorkeuren.
2/6

Op basis van een puntennormering maakt de gast zijn keuzes qua milieubelasting. Groene keuzes worden beloond met Carbon Credits waarmee de gast bijvoorbeeld korting krijgt op extra services of een room-upgrade. Voorbeeld: wie kiest voor een arrangement met boswandeling verdient carbon credits; een fourwheel drive huren kost carbon credits.

3/6

Interactie
De gast kan foto’s, blogs, interesses, hobby’s en andere gegevens toevoegen en doorlinken naar andere profielpagina’s zoals Facebook en Hyves en vice versa. Via social media updates kun je bekijken wat andere gasten (gaan) doen en kun je dus eenvoudig in contact komen met gelijkgestemden.

4/6

Je leest er reviews of ziet wie er nog meer heeft ingetekend op een bepaalde activiteit. Naar mate het aantal gebruikers groeit, kan het hotel beter inspelen op specifieke behoeften van (sub)doelgroepen.


5/6

Feedback op dit idee?
Mail dan de redactie of reageer direct aan de bedenkers (v.l.n.r.):
Frank Verstraeten
Manon van der Loo
Jacqueline Roels
Guy Thewissen (niet op de foto)


6/6 >> 3/6

http://www.shootmyfood.net/m/magstream/shootmyfood/content/link.php?url=http://www.foodinspiration.nl/page/previous-editions/6

http://www.shootmyfood.net/m/magstream/shootmyfood/content/link.php?url=http://profiel.magazine.foodinspiration.nl/

http://www.shootmyfood.net/m/magstream/shootmyfood/content/link.php?url=http://profiel.magazine.foodinspiration.nl

http://www.shootmyfood.net/m/magstream/shootmyfood/content/link.php?url=http://www.shootmyfood.com/form/foodinspirationday2010

http://www.shootmyfood.net/m/magstream/shootmyfood/content/link.php?url=http://www.shootmyfood.com/form/foodinspirationday2010

http://nl.linkedin.com/in/frankverstraeten

http://facebook.com/people/Manon-van-der-Loo/100000653541925

http://facebook.com/people/Jacqueline-Roels/1579377269

http://nl.linkedin.com/pub/guy-thewissen/13/76a/729

Carl Siegert inspirational

Colofon

Technology by MagStream Real Time Publishing