http://www.foodinspiration.nl http://www.foodinspiration.be http://www.foodinspiration.fr http://www.foodinspiration.com

#Tweettweet

20 februari 2015    Sabine van Wylick   

Is Twitter een geschikt platform voor marketing? Blogger @Sabinevanwylick legt het uit.

Acht jaar geleden werd het platform Twitter opgericht. Intussen maken miljoenen mensen dagelijks gebruik van Twitter om hun activiteiten en nieuwtjes te delen met hun volgers. Twitter is nog steeds ongekend populair. Er zijn maar liefst 283 miljoen twitteraars onder ons (wereldwijd) die dagelijks zo’n 500 miljoen tweets de wereld in helpen. Zelf ben ik ook actief op Twitter. Maar met zo’n 430 volgers ben ik nog een redelijk groentje. Desondanks merk ik wel dat je door te Twitteren je online zichtbaarheid verbetert, en dat is voor ons ondernemers natuurlijk een must. 

Iedereen bereiken

Net als andere social media, is Twitter vooral geschikt om boodschappen te delen. Je kunt mensen volgen waar je zelf in geïnteresseerd bent, maar bedenk dat mensen ook in jou geïnteresseerd kunnen zijn. Het grote voordeel ten opzichte van andere social media is dat je rechtstreeks berichten kunt sturen naar anderen, ook al volgen jullie elkaar niet. Deze berichten zijn wel openbaar. Op het moment dat jullie elkaar volgen, kun je ook privé-berichten sturen. Omdat je iedereen kunt opzoeken, kun je iedereen die je maar wil, ook echt bereiken als diegene actief is op Twitter. Denk bijvoorbeeld aan journalisten, politici, overheidsorganisaties maar ook potentiële klanten.

@FleurenFruit

Wie daar honderduit over kan praten, is Han Fleuren van Fruitboomkwekerij Fleuren uit Baarlo. Han heeft intussen meer dan 18.000 tweets op zijn naam staan. Deze worden gelezen door ruim 2.600 volgers. “Twitter biedt je de mogelijkheid om uit je eigen wereld te stappen en dingen te delen met iedereen die maar geïnteresseerd is. Je vult het met content waarvan je denkt dat mensen dat interesseert en je krijgt volgers. Mijn content is zowel zakelijk als privé, dat is een bewuste keuze. Wanneer je jezelf durft bloot te geven, zullen mensen je beter onthouden, is mijn ervaring.”

Contact met consumenten

Wat levert het hem nu concreet op? “Contacten die normaal zouden verwateren, houd ik nu bij op Twitter. Een bepaalde tweet vormt dan soms weer een aanleiding om met iemand fysiek af te spreken en ja, daar komt soms ook weer business uit. Voor ons is het ook een perfect middel om rechtstreeks in contact te komen met consumenten. Ik probeer met Twitter een brug te slaan tussen de professionele fruitteelt en de consument. Hierdoor kom ik heel veel te weten over onze eindklant.”

De tips van Han

Heeft Han nog tips? “Begin eens met het volgen van anderen. Besluit je zelf te gaan twitteren, bedenk dan een goede naam. Twitter ook niet te commercieel; je mag best je diensten of producten aanbieden, maar leg het er niet te dik bovenop. En uiteraard: twitter niet als je dronken of boos bent en beledig nooit iemand. Twitteren geeft mij enorm veel energie en kennis, ik zou niet meer weten wat ik zonder moest!”
 

Foto: Jon Madison/Flickr (CC)

Reacties

Plaats een reactie

Inloggen met of
Als je inlogt met Twitter of Facebook wordt je reactie automatisch gepost of getweet met de link naar dit artikel.

Petrol laat kansen liggen met food

Het tankstation van de toekomst moet veel meer inspelen op foodtrends.

Meer dan alleen melk

Een verslag van een dag vol zuivel en wetenschap

Jamie's Garden #7

Last but not least. Mijn laatst blog over Jamie’s Garden. Eind januari gaat deze dame terug de schoolbanken in.

Jamie's Garden #6

De dagen worden weer langer, vanaf nu gaan we richting de zomer!

Jamie's Garden #5

Met een potje peterselie en basilicum in je keuken tel je tegenwoordig nauwelijks nog mee.

Het verhaal van de diners

Vroeger was echt niet alles beter, maar het is soms wel de moeite waard om stil te staan bij dingen die verloren dreigen te gaan.

Zoeken

Gratis aanmelden Magazine

Vul bovenstaand formulier in om je gratis aan te melden voor het Food Inspiration Magazine. Het magazine wordt elke 3 weken per e-mail verstuurd.

Sponsored stories

Tweets #foodinspiration

Ludmila Ribeiro @luudnegra
"Né, gata.❤ ☀🌂 #motivation #inspiration #delicious #eat #foodidea #foodinspiration #fashion… https://t.co/uSIZrIBsUr"

Ludmila Ribeiro @luudnegra
"☀🌂 #motivation #inspiration #delicious #eat #foodidea #foodinspiration #fashion #instagood… https://t.co/bocg8zCYS0"

Ludmila Ribeiro @luudnegra
"Negrito. ❤☀🌂 #motivation #inspiration #delicious #eat #foodidea #foodinspiration #fashion… https://t.co/GqwPzxgaPp"

Ludmila Ribeiro @luudnegra
"☀🌂 #motivation #inspiration #delicious #eat #foodidea #foodinspiration #fashion #instagood… https://t.co/tN0DSYWoLN"

Ludmila Ribeiro @luudnegra
"☀🌂 #motivation #inspiration #delicious #eat #foodidea #foodinspiration #fashion #instagood… https://t.co/aVrpSbuP1M"

Ludmila Ribeiro @luudnegra
"☀🌂 #motivation #inspiration #delicious #eat #foodidea #foodinspiration #fashion #instagood… https://t.co/DXgf1up833"

William McCarren @McCarrenBill
"RT @inkglobal: Owner of @orphanskitchen talks sourcing #foodinspiration from #NewZealand’s native heritage & more. @Americanair https://t.c"

Love New Zealand @LoveZealand
"RT @inkglobal: Owner of @orphanskitchen talks sourcing #foodinspiration from #NewZealand’s native heritage & more. @Americanair https://t.c"

Ludmila Ribeiro @luudnegra
"☀🌂 #motivation #inspiration #delicious #eat #foodidea #foodinspiration #fashion #instagood… https://t.co/GSxNq66KQr"

Ludmila Ribeiro @luudnegra
"☀🌂 #motivation #inspiration #delicious #eat #foodidea #foodinspiration #fashion #instagood… https://t.co/F7h3a7lbqA"

Agenda