http://www.foodinspiration.nl http://www.foodinspiration.be http://www.foodinspiration.com

Adverteren 2.0

12 mei 2014    Sabine van Wylick   

Hoe bereik je je doelgroep anno nu? Layar maakt adverteren in gedrukte media weer interessant.

'Als je vroeger iets wilde verkopen ging je gewoon de straat op. Maar wat moet je vandaag de dag toch doen om je doelgroep te bereiken? Adverteren? Ja, maar dan wel adverteren 2.0!

Traditionele, gedrukte media zoals kranten en tijdschriften hebben het lastig, want de advertentiemarkt stort in. Logisch, gezien de enorme toename van online advertising. Maar we hebben met de briljante komst van Layar nu de mogelijkheid om online elementen zoals video, geluid en internetpagina’s te integreren in papier. Je kunt dus je marketingboodschap verdelen over de tekst in de advertentie zelf én de interactieve, online elementen die je daaraan toevoegt. Bovendien creëer je directe toegang - en dus meer traffic - naar je website. Layar maakt adverteren in gedrukte media weer interessant.'

Andere denkwijze
'Adverteren 2.0 vergt echter wel een volstrekt andere denkwijze. De grootste uitdaging is dat je de lezer zover moet krijgen om met de Layar App op smartphone of tablet de advertentie te scannen. Dan krijg je ineens klikbuttons te zien, of een video of commercial begint te spelen. De belangrijkste vraag die je moet stellen is: ‘Waarom zou iemand mijn advertentie gaan scannen’? Advertenties lezen we immers niet bewust. De lezer zal alleen gaan scannen, wanneer:

1. Er direct voordeel valt te behalen.

2. Zijn/haar nieuwsgierigheid wordt gewekt: wat is dit? Of: dit móet ik weten!'

Prikkel
'Zorg daarom altijd voor een sterke prikkel in je advertentie. Laat duidelijk zien wat de lezer kan verwachten als hij de pagina scant. ‘Scan voor onze commercial’ zal niemand aanspreken. Maar ‘Scan voor uw persoonlijke voordeelkaart’ of ‘Scan voor gratis exemplaar’ of ‘Scan voor de lekkerste recepten’ zal meer respons geven.

Die respons kun je overigens ook direct meten, weer een voordeel! Laat je goed adviseren over wat er allemaal mogelijk is met Layar, want nagenoeg alles kan!'

Maza adverteert met Layar
'Het bedrijf Maza Mediterranean Delicacies begrijpt hoe het moet. Maza ontwikkelt, produceert en vermarkt een assortiment aan falafel, hoemoes, salades en sauzen. Accountmanager Felicia de la Houssaye geeft aan dat Maza vooral adverteert om bekendheid te geven aan hun producten. "Adverteren doen wij zowel online als in printmedia. We willen graag uitleg geven over onze producten en hoe ze gebruikt kunnen worden." 

Maza maakt sinds twee jaar gebruik van Layar. "Eerst gebruikten we QR codes, maar met Layar kun je veel meer. Naast onze advertenties, gebruiken we Layar ook op de productverpakkingen. We verwijzen hierbij naar filmpjes, recepten en onze Facebookpagina."

Heeft Felicia nog tips? "De informatie achter een Layar moet vooral leuk zijn en echt bij je product passen. En bedenk ook goed waar je het publiceert. Dan pas heeft het toegevoegde waarde."

Inspiratie nodig? Bekijk de vele voorbeelden van interactieve advertenties.'

Reacties

Plaats een reactie

Inloggen met of
Als je inlogt met Twitter of Facebook wordt je reactie automatisch gepost of getweet met de link naar dit artikel.

Empowered een dag door

Energie, eigenwaarde en empowerment op de Health & Care Day 2017

Petrol laat kansen liggen met food

Het tankstation van de toekomst moet veel meer inspelen op foodtrends.

Meer dan alleen melk

Een verslag van een dag vol zuivel en wetenschap

Jamie's Garden #7

Last but not least. Mijn laatst blog over Jamie’s Garden. Eind januari gaat deze dame terug de schoolbanken in.

Jamie's Garden #6

De dagen worden weer langer, vanaf nu gaan we richting de zomer!

Jamie's Garden #5

Met een potje peterselie en basilicum in je keuken tel je tegenwoordig nauwelijks nog mee.

Zoeken

Gratis aanmelden Magazine

Vul bovenstaand formulier in om je gratis aan te melden voor het Food Inspiration Magazine. Het magazine wordt elke 3 weken per e-mail verstuurd.

Sponsored stories

Tweets #foodinspiration

Conceptional @Conceptional
"RT @foodinspiration: Deelbaarheid en visueel spektakel worden gezien als belangrijker dan ooit op het gebied van food. Check de nieuwe ster… "

Food Inspiration @foodinspiration
"Deelbaarheid en visueel spektakel worden gezien als belangrijker dan ooit op het gebied van food. Check de nieuwe s… https://t.co/p8bkYKj8bg"

TasteDeVine @TasteDeVine23
"Inspirational potential. #TasteDeVine #foodinspiration @CentralMarket https://t.co/IJ2l5wZzNK"

Penny @fiddleysticks
"People of Twitter, I need healthy snack inspiration. Currently eating far too many biscuits! #foodinspiration #healthysnacks #helpplease "

Velour Imports @velourimports
"CARICOM pledges over US$2-billion at UN Conference #LoveMyBermuda #WeAreBermuda #eatfortheinsta #foodinspiration… https://t.co/GYkuLSKxZG"

WeAreFood2018 @WeAreFood2018
"RT @foodinspiration: Dank aan alle lezers, chefs, fans en partners van Food Inspiration die vandaag met ons proostten op het aankomende 100… "

Louise-Jane🎗 @louisecleaver
"Just watched Rick Stein’s ‘Road to Mexico’. Loads of inspiration for #tacos 🌮 - might try making a vegan version so… https://t.co/rkmeOgKEwl"

TasteDeVine @TasteDeVine23
"Inspirational potential. #TasteDeVine #foodinspiration @CentralMarket https://t.co/TPQx7dV25S"

Eat Sip Trip @Eat_Sip_Trip
"Sinfully sweet chocolate crepes with chocolate cream, banana, blackberry, blueberry, pomegranate seeds & melted cho… https://t.co/eV9MRwREbQ"

🏴‍☠PirateQueenAna @anatlus89
"Thank you #HEB my work provided us with an early #Thanksgiving lunch! #soyummy ❤️ ☄️ #Turkey #stuffing #corn… https://t.co/7IyjLLHFLS"

Agenda